Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010

Στο κομοδίνο δίπλα απ' το κρεβάτι μου.



Το κομοδίνο δίπλα από το κρεβάτι μου,
είναι πάντα γεμάτο ακαταστασία.
Μέσα στα συρτάρια είναι πεταμένα απρόσεχτα
όσα τέλειωσαν πια,
όσα έληξαν μέσα μου κι ούτε τα σκέφτομαι,
ούτε που με απασχολούν.
Όσα πια ούτε καν υπάρχουν.


Όλα τ' άλλα, όσα ακόμα πονάνε
κι αν τα αγγίξεις μόνο,
όσα εύκολα ξανά αιμορραγούν
ή τρέχουν απεγνωσμένα στους δρόμους,
όλα αυτά που με ταρακουνάνε τις νύχτες
μην αποκοιμηθώ
κι αυτά ακόμα που το πρωί
μολύβια κάθονται πάνω στο κορμί μου,
όλα μα όλα αυτά κι άλλα ακόμα
που και ν΄αναφέρω τρέμω,
πάνω στο κομοδίνο βρίσκονται,
δίπλα στο πορτατίφ,
στο φως του να φαίνονται ένα ένα.


Ευτυχώς που μόνο εγώ τα βλέπω.
Αλήθεια δε θα 'θελα να δει ο κόσμος
τόση ακαταστασία,
τι θα σκεφτούν, ω όχι. Μόνο εγώ.
Ισως κι εσύ καμιά φορά
Όπως εκείνο το βράδυ
-γύρισες πάλι ή ποτέ δεν είχες φύγει;-
που άνοιξες την πόρτα
ξαφνικά, χωρίς καν να χτυπήσεις
-αυτή η νοοτροπία σου πως όλα σου ανήκουν
πάντα με πείραζε-
και τα είδες, πεταμένα, ανακατεμμένα
κι αμέσως άνοιξα το συρτάρι και πέταξα όλα μέσα
-κανά δυο θα έμειναν φαντάζομαι-
να μην μπορέσεις να τα δεις προσεχτικά
και να τα ξεχωρίσεις.


Δε φαντάζεσαι τι έγινε μετά,
ούτε περνάει απ' το μυαλό σου ταλαιπωρία τέτοια.
Όλα ανακατεύτηκαν,
κλεισμένα κι ανοιχτά,
ουλές από παλιές πληγές και νέες αιμορραγίες,
με βασάνισαν καιρό,
άλλα τα μπέρδεψα κι ενώ κλεισμένα τα θεωρούσα,
εκείνα ήταν ανοιχτά,
άλλα παλιά και ξεχασμένα
τα πέρασα για αγιάτρευτα
και τα θυμήθηκα πάλι.
Ούτε κι εγώ ξέρω πόσο μου πήρε
πάλι να τα ξεχωρίσω.


Αν έρθεις ξανά
-η εμφανιστείς τέλος πάντων-,
χτύπα σε παρακαλώ την πόρτα.
Αν κάνω τάχα πως λείπω,
μπες,
άνοιξε σιγά σιγά το συρτάρι
-να μην ακουστείς-
και διάβασε
-ψιθυριστά-


Όσα κλείνουν, ποιήματα γίνονται.
Τ' άλλα άστα εκεί επάνω, ανακατεμένα,
μέχρι να μου δώσει ο χρόνος δύναμη,
λέξεις κι εκείνα να τα κάνω, να κλειστούν.


Πάντα άλλα περιμένουν τη σειρά τους.



6 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο.Μου θύμισε για λίγο την ακαταστασία του μυαλού μου μερικές φορές, τη βιασύνη μου να κρύψω όσα δεν κρύβονται εύκολα...Και ο πανικός να σε κυνηγάει..
    Μ' άρεσε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Δε φαντάζεσαι τι έγινε μετά,
    ούτε περνάει απ' το μυαλό σου ταλαιπωρία τέτοια."

    Αρχικά, αμέσως μετά από αυτούς τους στίχους, υπήρχε η λέξη "πανικός", αλλά αποφάσισα να τη σβήσω...
    Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αυτη η κινηση να ανοιγω το συρταρι και να τα πεταω ολα μεσα τι ανακουφιση μου εδινε παντα. Ελα ομως που παντα ήθελα μετά από καιρό να ανοιξω παλι αυτό το συρταρι και να βγάλω από μέσα αναμνήσεις καλές ή κακές...
    Ζωγράφισες πάλι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. makari na mporousa na mpw sto surtari tou komodinou sou..
    mias ki ola osa kleineis ta kaneis le3eis prwta...skepsou ti omorfa 8a m entunes..
    --ka8e ti pou grafeis einai mia ekpli3i...kai stadiaka e3elissomai se fanatiki anagnwstria..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eίναι πραγματικά υπέροχο!
    Δεν ξέρω , αλλά εμένα μου θύμισε κάτι από "Σονάτα του Σεληνόφωτος"..
    Αυτή η σκηνή με τα αντικείμενα που είναι σαν να ζωντανεύουν..Κι η καθημερινότητα σου , που τη διαμορφώνεις όπως εσύ θέλεις , κι έρχεται κάποιος και στη χαλάει..

    Μαρίνα - 09

    ΑπάντησηΔιαγραφή